Индекс


Ссылка на сообщениеhttp://forum-zavtra.org/msg.php?id=994596
Дата сообщенияПонедельник, 13 Ноябрь 2017 13:57
АвторTropik
Серьёзное землетрясение на Среднем Востоке!







Израиль пересылает помощь пострадавшим курдам!

Tropik.
Sydney. Australia.
14 November 2017.
____________________

زلزله مهیب در خاورمیانه/ کرمانشاه در سوگ+ ویدئو

زمین لرزه بزرگی که یکشنبه شب بخش های وسیعی از خاورمیانه از جمله استان های غربی ایران را لرزاند؛ فقط در استان کرمانشاه، تاکنون 200 کشته برجای گذاشته است.

به گزارش پارس تودی، زمین لرزه ای به بزرگی 7/3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب بخش های غربی ایران، شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.

کانون وقوع زلزله، استان کرمانشاه (حوالی ازگله) اعلام شده است.

این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45/9، عرض جغرافیایی 34/84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.

از دیشب همچنین پس لرزه هایی به بزرگی 4/6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

200 کشته و 1648 زخمی، آخرین آماری است که مراجع رسمی صبح دوشنبه اعلام کرده اند؛ این آمار در حال افزایش است.

بیشترین تلفات زلزله با 97 کشته در سرپل‌ذهاب


«بهنام سعیدی» سخنگوی ستاد مدیریت بحران ایران با اعلام آمار کشته‌های زمین‌لرزه کرمانشاه تاکید کرد، این آمار در حال تغییر است و احتمال افزایش آمار وجود دارد.

اما بر اساس آخرین آمار ۱۴۱ نفر کشته و ۸۶۶ نفر در استان کرمانشاه مجروح شدند که بیشترین تلفات مربوط به شهر سرپل‌ذهاب با 97 کشته و شمار زیادی زخمی اشت.

اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه با هماهنگی دفتر امام جمعه، به‌علت وقوع زلزله و کشته شدن شمار زیادی از هموطنان، سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

رحمانی فضلی: به اخبار و‌ گزارش های غیررسمی توجه نشود

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت، تلاش شده است که در اولین مراحل همه امکانات بسیج شود، دستگاه های اجرایی و ‌اعضای ستاد همگی در استان تشکیل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم این جلسه تشکیل شده، همچنین استان های مجاور کرمانشاه نیز درحالت آماده باش به سر می برند.


وزیر کشور با اشاره به ارسال نیرو و امکانات از جمله وسائل امدادی ، ‌چادر و... اظهار داشت، تمام تلاش نیروها این بوده که خود را به منطقه برسانند، نگرانی هایی در رابطه با روستاها داریم چراکه اکنون با توجه به تاریکی شب دسترسی به این مناطق مشکل می باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد، برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون ۷۰ درصد آنها وصل شده است، اکنون نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نیرو با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نیز کمک های بسیار خوبی انجام می دهند.

وی ادامه داد، به علت بالا بودن حجم مصدومان اعلام شد تا بیمارستان های صحرایی در منطقه دایر شود.

وزیر کشور تاکید کرد، به اخبار و‌ گزارش های غیررسمی توجه نشود و‌ تلاش ما این است که اخبار مربوطه را از طریق ستاد و‌ دستگاه های تخصصی هر حوزه اعلام کنیم.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی اظهار داشت، برخی از جاده ها ریزش داشتند که نیروها برای بازگشایی آنها اعزام شدند همچنین از نظر مخابراتی ۸۵ درصد پوشش مخابراتی داریم که تقریبا مشکلی از این لحاظ نداریم.

وی خاطرنشان کرد، حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله ۴.۵ ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند که همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیاید.

تجهیزات و نفرات ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت

امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره زلزله شب گذشته در نوار غربی کشور اعلام کرد، منطقه در کنترل است و 4 تیپ به منطقه اعزام شده است.

سرتیپ حیدری افزود، پادگان سر پل ذهاب تخلیه و به عنوان بیمارستان در حال خدمات رسانی است.

وی تاکید کرد، تمام نیروها در تلاش هستند تا غروب تقریبا عمده کار نجات را به پایان برسانند و هلال احمر، اورژانس با ما در ارتباط هستند و باهمراهی و همکاری کار پیش می رود.

سخنگوی ارتش نیز اعلام کرد، تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور، اورژانس‌‌های ارتش در منطقه و دو بیمارستان صحرایی با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

اعزام یگان های سپاه برای کمک رسانی به مجروحان

همچنین سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران با اعلام آمادگی کامل نیروهای سپاه اعلام کرد، یگان های سپاه در کرمانشاه و ایلام و بیمارستان های صحرایی سپاه در منطقه به مجروحان کمک می کنند.

سردار شریف افزود، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه دستور ویژه دادند که با وزارت راه برای بازگشایی راه های روستایی همکاری های لازم انجام شود.

هوانیروز ارتش با تمام توان آماده خدمت رسانی به مصدومان زلزله است

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) گفت، هوانیروز ارتش با تمام توان آماده خدمت رسانی و انتقال به مصدومان زلزله اخیر در استان های غربی است.

امیر سرتیپ قربانی افزود، در این راستا بالگردهای هوانیروز آماده هستند و تمامی هماهنگی ها لازم انجام شده است تا با تمام وجود کمک در امر امدادرسانی مشارکت کنیم.

وی ادامه داد، هم اکنون تمامی یگان ها، هوانیروز، بیمارستان ها و به ویژه بیمارستان صحرایی پادگان ابوذر در آماده باش کامل بسر می برند.

امیر سرتیپ دوم قربانی اظهار کرد، به جهت حساسیت موضوع اکیپ پزشکی از تهران نیز به منطقه اعزام شدند.

116/110