Индекс


Ссылка на сообщениеhttp://forum-zavtra.org/msg.php?id=2518
Дата сообщенияВторник, 4 Июнь 2019 06:30
АвторTropik
В ответ наИнтересное сообщение нашёл уже в открытой прессе (по-русски! Т!)
Иранская правительственная пресса вся "на рогах"








сейчас привычно пытается свалить ответственность на Израиль...

"Не сбивалЕ" - им есть у кого поучиться!

Tropik.
Sydney. Australia.
4 June 2019._____________https://www.mashreghnews.ir/news/964033/

کد خبر 964033 تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵


دست اسرائیل در حادثه «فجیره» رو شد
حمله به الفجیره و یک اظهار نظر مرموز؛ هدف از متهم کردن ایران
کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در غرب آسیا (خاورمیانه) اعلام کرد، محل حادثه بندر فجیره تحت سلطه نظامی آمریکاست و رژیم صهیونیستی در انفجارهای بندر «فجیره» امارات دست داشت.

به گزارش مشرق، «هیثم ابوسعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در غرب آسیا (خاورمیانه) اعلام کرد،‌ خاورمیانه شاهد تنش‌هایی است که با برگزاری کنفرانس‌های منطقه‌ای بدون حصول راه‌حل برای بحران‌ها بیشتر نیز می‌شود.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «النشره»، ابوسعید در ادامه گفت: اسرائیل از طریق متحدانش در منطقه و جهان تلاش می‌کند حقایق را وارونه جلوه دهد و در انفجار کشتی‌های نفتی در الفجیره به صورت مستقیم دست داشت؛ این کشتی‌ها در بندرهایی در منطقه خلیج (فارس) قرار داشت که تحت تسلط کامل سامانه نظامی آمریکا قرار دارد بنابراین مسئولیت مستقیم این موضوع بر عهده آمریکاست نه هیچ طرف دیگری. اتهام‌زنی به ایران یا هر طرف دیگری (در ماجرای انفجارهای مذکور) در راستای اتهامات سیاسی است که در خاورمیانه به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

حمله به چاه‎ نفتی امارات پیش از آتش سوزی در بندر فجیره
آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟ + عکس و فیلم
بولتون: پرونده فجیره به شورای امنیت میرود
الجبیر: به هر قیمتی از جنگ با ایران اجتناب می کنیم
بیست و دوم اردیبهشت ماه گذشته (1398) وزارت خارجه امارات اعلام کرد: «چهار فروند کشتی تجاری غیرنظامی از ملیت‌های مختلف، در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در خلیج عمان، در ساحل شرقی نزدیک به امارت الفجیره و نزدیک به آب‌های منطقه‌ای و آب‌های اقتصادی امارات، هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت».

شورای همکاری خلیج فارس و تعدادی از کشورهای عربی با صدور بیانیه‌های جداگانه، حادثه برای چند کشتی در بندر فجیره امارات را محکوم کردند.